TV, Bredband & Telefon

Gruppavtal
Föreningen har gruppavtal med Tele2 (före detta Com Hem) och från och med 2024 ingår avgiften för TV och Bredband i din månadsavgift.

DIGITAL-TV
Sedan september 2020 sänds endast digital-TV. För att titta på TV kopplar du bara in en antennkabel mellan uttaget i väggen och din TV. Sedan är det bara att göra en ny kanalsökning om du har en teve som är förberedd för digital-TV. Har du inte en tv som är förberedd för digital-TV måste du beställa en digitalbox först.

Det som ingår i vårt avtal är Tele2:s Grundutbud.

Nu har du även möjlighet att titta på TV via Tele2 Play. Gå in på Tele2:s hemsida och beställ Tele2 Play utan extra kostnad och utan bindningstid. Med Tele2 Play kan du se alla dina TV-kanaler i din mobil, surfplatta och dator, var du vill inom hela EU.

BREDBAND
Även bredband ingår i vårt avtal med Tele2. Bredbandstjänsten ingår också i månadsavgiften för föreningens medlemmar. Medlemmar har hastigheten 100/10 Mbit/s.

TELEFONI
Varje hushåll beställer eller förändrar tjänsten och får fullservice och Mitt Tele2 som enskilda kunder. Kunder betalar för telefonisamtal individuellt.

Boende som ska flytta ut kontaktar Tele2:s kundservice för privatpersoner på telefonnummer 90 222 för att antingen säga upp eller flytta med sina abonnemang. Om eventuell utrustning ska skickas tillbaka kommer den boende att få en returfraktsedel vid uppsägning av sina abonnemang.

Boende som ska flytta in kontaktar Tele2:s kundservice för att boka gruppavtalstjänsterna och får i samband med detta nödvändig utrustning utskickad.

Om den boende som ska flytta ut önskar lämna kvar utrustningen kan denne och den som flyttar in kontakta Tele2:s kundservice för privatpersoner för att göra en överlåtelse av abonnemang och utrustning.